Salafija

Salafija

Sunday 29 December 2013

Skyrius Nr.13 -Siekimas pagalbos pas kitus nei Allah ir maldavimas kitų nei Allah yra politeistinis poelgis


Skyrius Nr.13


Siekimas pagalbos pas kitus nei Allah ir  maldavimas kitų nei Allah yra politeistinis poelgis





Gailestingasis Allah sako:


“ Ir  nemaldaukite kitų nei Allah, kurie nei duos jums naudos, nei žalos, bet jeigu jūs tai darysite, jūs esate vienas iš nepaklusnių, politeistų (Zalimūn). Ir jei Allah jums skirs žalą (išbandymą), nėra nei vieno , kuris tai gali sustabdyti, bet tik Jis; ir jeigu Jis jums skiria gėrį (apdovanojimą), niekas negali užstoti tam kelio. Ir Allah yra  pasts Gailestingiausias, Visa Atleidžiantis. (10:106,107)




وَلَا تَدۡعُ مِن دُونِ ٱللَّهِ مَا لَا يَنفَعُكَ وَلَا يَضُرُّكَ‌ۖ فَإِن فَعَلۡتَ فَإِنَّكَ إِذً۬ا مِّنَ ٱلظَّـٰلِمِينَ (١٠٦) وَإِن يَمۡسَسۡكَ ٱللَّهُ بِضُرٍّ۬ فَلَا ڪَاشِفَ لَهُ ۥۤ إِلَّا هُوَ‌ۖ وَإِن يُرِدۡكَ بِخَيۡرٍ۬ فَلَا رَآدَّ لِفَضۡلِهِۦ‌ۚ يُصِيبُ بِهِۦ مَن يَشَآءُ مِنۡ عِبَادِهِۦ‌ۚ وَهُوَ ٱلۡغَفُورُ ٱلرَّحِيمُ (١٠٧)





Bendras Korano ajos paaiškinimas:


Visagalis Allah įsakė pranašui (taika ir ramybė jam) nemaldauti ir nesikreipti į Jo sukurtas būtybes, nes jos negali duoti nei naudos , nei žalos. Ta pati taisyklė yra taikoma ir visiems kitiems. Tai Allah, kuris duoda ir neduoda,  ir yra skiriantis apdovanojimus ir  išbandymus. Niekam neturi būti skiramos maldos ir prašymai išskyrus Allah, nes tik Jis yra mūsų Gelbėtojas ir Užtarėjas.





Allah Aukščiausiasis sako:


“ Jūs šlovinate vietoj Allah tik stabus, ir jūs tiktai prasimanote neteisybę. Iš tikrųjų, tuos kuriuos jūs šlovinate išskyrus Allah, negali jumis pasirūpinti, dėl to siekite to tik iš Allah Vieno ir šlovinkite tik jį vieną, ir būkite dėkingi Jam. Jam vienam jūs būsite sugrąžinti.”  (29:17)





إِنَّمَا تَعۡبُدُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ أَوۡثَـٰنً۬ا وَتَخۡلُقُونَ إِفۡكًا‌ۚ إِنَّ ٱلَّذِينَ تَعۡبُدُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ لَا يَمۡلِكُونَ لَكُمۡ رِزۡقً۬ا فَٱبۡتَغُواْ عِندَ ٱللَّهِ ٱلرِّزۡقَ وَٱعۡبُدُوهُ وَٱشۡكُرُواْ لَهُ ۥۤ‌ۖ إِلَيۡهِ تُرۡجَعُونَ (١٧)





 Bendras Korano ajos paaiškinimas:


Allah, visa šlovė Jam, liepia aprūpinimo siekti išimtinai tik iš Jo, ne iš stabų ar prasimanytų dievaičių, skirti visus garbinimo veiksmus tik Jam Vienam ir pripažinti visus Jo skirtus apdovanojimus mūms paklūsdami Jam. Taip pat, Allah akcentuoja , kad visos būtybės sugrįš pas Jį Prisikėlimo Dieną, ir jiems bus atlyginta už jų gerus ir blogus darbus. Būtent dėl to, kiekvienas turėtų būti pasiruošęs atsakomybei (ataskaitai) prieš Allah.





Išvados:


  • Kiekvieno asmens pareiga yra melstis tik Dievui ir siekti aprūpinimo ir saugumo iš Jo Vieno.
  • Musulmonui yra privaloma skirti visus šlovinimo veiksmus tik Visagaliui Dievui.
  • Kiekvienas turi rodyti Dievui padėką už Jo mūms skirtus  palaiminimus (dovanas).
  • Prisikėlimas iš numirusių ir Teismas yra tikri ir ši Korano aja (eilutė) tai įrodo.
  • Nėra skirtumo tarp šių dviejų veiksmų , siekimo pasirūpinimu iš Allah ir Jo garbinimo. Islamas garantuoja viską žmonių naudai šiame gyvenime ir sekančiame.





Auksčiausiasis Allah sako:


“ Ir kas yra labiau pasmerktas (į pragarą) nei tas, kuris šaukiasi vietoj Allah kitų, kurie jiems niekada neatsakys (neatsilieps) iki Teismo Dienos, ir kurie net nežino ,kad į juos yra kreipiamasi? Ir kai žmonės bus sukviesti Teismo Dieną, tie , kurių jie šaukėsi pataps jų priešais, ir jie paneigs (nepripažins) jų garbinimą.” (46:5,6)


وَمَنۡ أَضَلُّ مِمَّن يَدۡعُواْ مِن دُونِ ٱللَّهِ مَن لَّا يَسۡتَجِيبُ لَهُ ۥۤ إِلَىٰ يَوۡمِ ٱلۡقِيَـٰمَةِ وَهُمۡ عَن دُعَآٮِٕهِمۡ غَـٰفِلُونَ (٥) وَإِذَا حُشِرَ ٱلنَّاسُ كَانُواْ لَهُمۡ أَعۡدَآءً۬ وَكَانُواْ بِعِبَادَتِہِمۡ كَـٰفِرِينَ (٦)





Bendras Korano ajos paaiškinimas: 





Iš korano ajos yra aišku, kad labiausiai nuklydę asmenys Dievo nuožiūra yra tie, kurie kreipiasi  (meldžiasi) išgalvotiems stabams, kurie yra  bejėgiai atsakyti į jų maldas ir prašymus , ir dar blogiau, kad jie (stabai) net nežino nieko apie tai. Atėjus Teismo Dienai, kai visi žmonės bus teisiami, jų stabai nusigręš nuo jų ir paneigs jų poelgius. Dėl to, politeistai yra apgailėtini šiame gyvenime ir gyvenime po jo. Jų maldos yra nesuprastos (nepasiekusios Dievo) šiame gyvenime ir jų maldos bus nepripažintos, kai jiems jų labai trūks gyvenime po mirties (Teismo Dieną).





Visagalis Allah sako:


“ Ar ne Allah yra geriausias atsakytojas tiems , kurie į jį kreipiasi ir apsaugo juos nuo blogio, ir kuris juos paskyrė palikuonimis karta po kartos Žemėje? Ar yra kitų dievybių su Dievu? Mažai jūs ką atsimenate.” (27:62)


أَمَّن يُجِيبُ ٱلۡمُضۡطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكۡشِفُ ٱلسُّوٓءَ وَيَجۡعَلُڪُمۡ خُلَفَآءَ ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ أَءِلَـٰهٌ۬ مَّعَ ٱللَّهِ‌ۚ قَلِيلاً۬ مَّا تَذَڪَّرُونَ (٦٢)

Ubadah Ibnus Samit (ramybė jam) sakė:

“ Pranašo (taika ir ramybė jam) laikais buvo vienas hipokritas (apsimetėlis), kuris kenkdavo tikintiesiems. Kai kurie iš jų pasakė, ‘ Eikime pas Dievo pranašą siekti prieglobsčio kartu su juo nuo to apsimetėlio.’ Pranašas (taika ir ramybė jam) pasakė:” Nesiekite prieglobsčio iš manęs, siekite prieglobsčio ir pagalbos iš Allah.’’ (At-Tabarani)

Bendras chadiso paaiškinimas:

Kai islamas buvo plačiai paplitęs ir musulmonų bendruomenė patapo stipri, netikinčiųjų grupė akivaizdžiai priėmė Islamą paslapčia išlikdami netikinčiais, dėl to jie buvo pavadinti hipokritais. Tie hipokritai užgauliodavo musulmonus žodžiais ir veiksmais. Vienas iš jų buvo Abdullah Ibn Ubaij Ibn Salul, kuris minimas šiame hadise ir , kuris buvo tų hipokritų vadas. Kai kurie pranašo sąjungininkai norėjo siekti prieglobsčio nuo jo su pranašu, kad jis atkalbėtų tą hipokritą nuo patyčių ir žalos. Pranašas būtų įvykdęs jų prašymą, bet vietoj to, jis paneigė jį (dėl išsireiškimo tokiais žodžiais), nes tai yra nepagarba Dievui. Taip pranašas norėjo pamokyti kompanionus, užblokuodamas visus kelius vedančius į politeizmą išlaikant jų tvirtą tikėjimą.

Išvados:
  • Yra griežtai draudžiama siekti prieglobsčio iš Pranašo (taika ir ramybė jam) ar visų kitų išskyrus Allah.
  • Musulmonams patariama vengti pagoniškų išsireiškimų, kad jų tvirtas tikėjimas išliktų tyras.
  • Visi keliai lydintys į politeizmą turi būti blokuojami.
  • Musulmonai turėtų kęsti nelaimes vardan Allah.
  • Veidmainystė yra pasibjaurėtina  nuodėmė.
  • Tikinčiųjų skaudinimas slepiantis po ‘‘uždanga” yra veidmainiavimas.


No comments:

Post a Comment