Salafija

Salafija

Friday 10 April 2015

Fatva moteriai, kuri patampa “tahir” (švari) prieš švintant



Klausimas: 

Jeigu moteris pabaigia sirgti mėnesinėmis, patampa “tahir” (švari) ir atlieka “ghusl” (pilną ritualinį apsiprausimą)  prieš pradedant švisti, tai koks yra sprendimas šiuo klausimu?

(Part No. 15; Page No. 191)

Atsakymas:

Jos pasninkas yra galiojantis, jeigu ji yra tikra, esanti “tahir” (švari) prieš prašvintant; tai yra svarbu, kad ji būtų tikra dėl to, kadangi kai kurios moterys galvoja, kad jų mėnesinis periodas pasibaigęs, kai taip nėra. Būtent dėl to, moterys nešdavo A’išai رضي الله عنها  medvilninius tamponus, kad ji pasakytų ar juose yra švaros ženklų, bet ji joms atsakydavo:

“Neskubėkite iki kol jūs nepamatysite baltų išskyrų.”

Moteris turi būti kantri iki kol ji bus tikra, kad jos mėnesinės pasibaigė. Kada ji patampa “tahir” (švari), ji turėtų turėti intenciją atlikti pasninką, netgi jeigu ji ir nėra atlikusi “ghusl” (pilno apsiprausimo), bet atlikusi jį tik jau po prašvitimo (aušros). Bet ji turėtų būti rūpestinga maldos atžvilgiu, ir ji turėtų paskubėti atlikti “ghusl” tam, kad atliktų Fadž maldą laiku. Mums yra žinoma, kad kai kurios moterys patampa švariomis po arba prieš prašvintant, bet jos delsia su apsiprausimu iki kol jau yra prašvitę, su pretekstu, kad jos nori atlikti tobulesnį, švaresnį ir tyresnį “ghusl”. Tai yra neteisinga, Ramadano laiku ar kokiu kitu laiku, nes joms yra privaloma paskubėti atlikti “ghusl”, kad galėtų laiku atlikti maldą. Joms yra galima atlikti tik privalomasias “ghusl” dalis, tam kad jos būtinai galėtų atlikti maldą, ir jeigu jos norės būti švaresnės ir tyresnės, nėra nieko blogo atlikti “ghusl” vėl po aušros. Ta pati taisyklė yra ir moteriai, kuri yra “Džunūb” būsenoje (didis nešvarumas, po lytinio akto), kuri neatliko “ghusl”, bet jį atliko tik jau po aušros. Jos pasninkas (arab. Saum) yra taip pat galiojantis ir jai nėra nuodėmės. Ta pati taisyklė yra ir vyrui, kuris yra “džunūb”; jeigu jis atliks “ghusl” jau po aušros pasninkaudamas, jam nėra nuodėmės. Yra autentiškas perdavimas nuo Pranašo صلى الله عليه وسلم, jei jis buvo “džunūb” po santuokinio lytinio akto tuo momentu, kada tik švinta, jis atsikeldavo ir atlikdavo “ghusl” po aušros. Ir Allah žino geriausiai.




Fatva Ibn Bāz

Išvertė Nora Umm Youcef.

No comments:

Post a Comment