Salafija

Salafija

Friday 25 December 2015

Du’a (maldavimas) siekiant įgyti daugiau žinių ir supratimo religijoje



Surinkta ir išversta iš arabų kalbos į anglų kalbą Abu Jachja (Abu Yahya). Iš anglų kalbos išvertė Laura (Nora Umm Youcef).


 1 – Al-Hafidh Ibn Hadžr al-Asskalani (d.852 A.H.) رحمه الله sakė:

‘Kas liečia šį teiginį: ‘Allah pasakymą:

وَقُل رَّبِّ زِدۡنِي عِلۡمٗا

‘Rabbi Zidni Ilma’

O Allah padidink mano žinojimą (religijos supratimą)

Tai yra aiškus įrodymas  pranašumo žinojime (religijos švietime, jos supratime). Kadangi Allah تعالى neįsakė Pranašui صلى لله عليه وسلم  nurodydamas padidinti nieką kitą kaip žinias.



[Paimta iš: ‘Fath al-Bari’ 1/141]

2 – Umm Salma – رضى الله عنها – sakė,  Pranašas صلى الله عليه وسلم  sakydavo rytinėje maldoje šį maldavimą (du’a):


اللهم إني أسألك علماً نافعاً، ورزقاً طيباً، وعملاً متقبلاً

‘Allahumma innī as’aliuka ‘ilman nafi’an, va rizkan tajjiban, va ‘amialian mutakabbialian.’

‘O Allah, prašau Tavęs  žinojimo, kuris vertingas (naudingas), gero (halal) pragyvenimo, ir darbų, kurie būtų užskaityti.’



[Surinkta Tajalisī, Tabrani ir laikomas geru (Hasan) Hafidh Ibn Hadžr]

3 – Iš Anas bin Malik رحمه الله girdėjusio Pranašą صلى الله  عليه وسلم  prašantį/maldaujantį:


اللهم انفعني بما علمتني وعلمني ما ينفعني وارزقني علما تنفعني به

Allahumman fa’nī bi-mā ‘allam-ta-nī va ‘allim-nī mā janfa’u-nī var zuk-nī ‘ilman janfa’u-nī bih.

‘O Allāh praturtink mane su tai kuo išmokei mane  ir  išmokyk mane to kas man duos naudos, ir suteik man  žinonojimą (išprusimą, švietimą) kuris praturtins mane (kuris man reikalingas ir naudingas).


[Rinkiniuose al-Hakim, Baihaki, Tabrani ir autentifikuota Albani, Silsilah No. 3151]

4 – Allah تعالى sakė:

رَبَّنَآ ءَاتِنَا فِي ٱلدُّنۡيَا حَسَنَةٗ وَفِي ٱلۡأٓخِرَةِ حَسَنَةٗ وَقِنَا عَذَابَ ٱلنَّارِ

<< O mūsų Valdove, duok mums tai kas yra gėris šiame gyvenime ir tai kas yra gėris aname gyvenime po mirties ir apsaugok (išgelbėk) mus nuo bausmės ugnyje (pragare).  >> [2:201]

Al-Hasan sakė: "al-Chasana (gėris) šiame gyvenime yra žinojimas (religijos) ir garbinimas, ir aname gyvenime tai yra Rojus."


Sufijan sakė: “al-Chasana (gėris) šiame gyvenime yra žinojimas (religijos) ir geras aprūpinimas, ir aname gyvenime Rojus.”


[Paimta iš: ‘Lattaif al-Ma’arif p.302]

5 – Abu Bakr Muchammad bin Džafar sakė: 

“Aš girdėjau  Ibn Khuzaimah kuomet jis buvo paklaustas: ‘Iš kur tu ėmei žinias (religijos švietimą)?

Jis atsakė: “Allah Pasiuntinys صلى الله عليه وسلم sakė:


ماء زمزم لما شرب له

“Zam Zam vanduo yra tam ko jūs siekiate gerdami jį.”

Taigi, kuomet aš gerdavau Zam Zam vandenį Aš prašydavau Allah naudingo (religijos) švietimo.


[Paimta iš: ‘Tadhkiratul Huffadh’ 2/721]

Al-Hakim sakė: "Aš gerdavau Zam Zam vandenį ir prašydavau Allah skirti man gebėjimą surinkti tinkamu būdu raštus (užrašus) į knygas." 

[Paimta iš: ‘Tadhkiratul Huffadh’ 3/1044]

Al-Hafidh Ibn Hadžr رحمه الله sakė: ‘Kartą aš atsigėriau Zam Zam, ir meldžiau Allāh, tuo metu aš buvau tik pradedantis studijuoti Chadisus, aš prašiau Allāh skirti man tokį statusą kaip Dhahabi įsiminant chadisus mintinai. Po dvidešimt metų aš atlikinėjau Hadž, ir aš aptikau savyje gabumus pranokstančius šį lygį, todėl aš prašiau Allah تعالى aukštesnio lygio nei prieš tai, ir aš tikiuosi, kad Allah man suteiks aukštesnį lygį (statusą).

[Paimta iš: ‘Džuz chadyth (Mau Zam Zam lema šuriba lahu)’ p.191 – 192]

6 – Islamo Šeichas Ibn Taimijjah رحمه الله (d.728 A.H.)  sakė:

‘Šio reikalo realybė yra ta, kad Allah tarnui yra labai reikalinga prašyti religijos švietimo ir palydos einant tiesiu keliu, siekiant ir klausiant, tuomet prisiminti Allah ir kaip Jo reikia, tada Allah jį ves teisingai ir jam parodys. Kaip kad ir Allah sako:


يا عبادي كلكم ضال إلا من هديته فاستهدوني أهدكم

"O Mano Garbintojai! Jūs esate visi pražūtyje išskyrus tą, kurį Aš vedu teisingu keliu, todėl siekite to iš Manęs ir Aš jus vesiu teisingai.”


[Perduota Muslim]

Pranašas صلى الله عليه وسلم sakydavo:

اللَّهُمَّ رَبَّ جَبْرَائِيلَ وَمِيكَائِيلَ وَإِسْرَافِيلَ. فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ. عَالِمَ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ. أَنْتَ تَحْكُمُ بَيْنَ عِبَادِكَ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ. اهْدِنِي لِمَا اخْتُلِفَ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِكَ إِنَّكَ تَهْدِي مَنْ تَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ

Allaahumma Rabba Džabrā’ylia va Mikā’ylia va Isrāfylia.  Fātir as-samavāti val-ardi. ‘ālim al-ghaibi vaš-šahādati. Anta tahkumu baijna ‘ibādika fimā kiānu fihi jakhtalifūna. Ihdini lima ’akhtulifa fihi min al-hakki bi idhnika, innaka tahdi man taša’u iliā sirātin mustakym. 

‘O Allāh, Gabrieliaus, Israfylio ir Mikaelio (šių angelų) Valdove, Tu esi dangaus ir žemės Iniciatorius, tas, kuris Žinantis visko matomo ir nematomo. Tu teisi tarp Savo garbintojų jų skirtumus, vesk mane su Savo leidimu tieson tame kur jie nesutaria (esą skirtingi), be abejonės Tu esi Tas, Kuris veda tiesiu keliu ką panorėjęs.  

 [Perduota Muslim]

[Madžmū’ Fatava 4/39]

[Paimta iš: ‘an-Nubdha fī Adab Talab al-Ilm’, Muchammad Uthman p.179-181]

Tekstas lengvai pakoreguotas AbdurRahman. Org – pridėta išversta dua’a



No comments:

Post a Comment