Salafija

Salafija

Friday 7 October 2016

Al-Mucharram mėnuo ir Ašūra dienos pasninkas




Parašė Mančesterio Salafi Centras, 2013m. Liepos 7d.

بسم الله والحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله ، وبعد

O žmonės! Bijokitės Allah (Pačio Aukščiausiojo) ir dėkokite Jam už matomus ir nematomus apdovanojimus (gėrybes), kuriuos Jis jums paskyrė. Jis nenustoja apdovanoti jus gėriu ir vertybėmis. Hadž-džo mėnuo jau praėjo ir jūs pasitikote Al-Mucharram, mėnesį - kurį Allah išsirinko su tikslu (priežastimi).


Pirmiausia, Al-Mucharram yra iš tų mėnsių, per kuriuos Allah uždraudė kautynes. Allah Aukščiausiasis sako:


إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْراً فِي كِتَابِ اللهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ

‘’Be abejo, Allah paskyrė metuose dvylika mėnesių, taip buvo nuspręsta tądien, kada Jis sukūrė dangų (padanges) ir žemę; iš jų keturi yra šventi (mėnesiai).’’ [Koranas, 9:36]

Tie keturi mėnesiai yra: Dhul Kida, Dhul Hidž-dža, Mucharram ir Radžab. Allah uždraudė kautynes per šiuos mėnesius tam, kad Hadž-džo ir Umros (piligrimysčių) atlikėjai būtų saugūs jų metu. Tačiau, su islamo atėjimu, plačiai įsivyravo saugumas, netikintieji pasišalino, o džihadas vardan Allah įsitvirtino, kur tik buvo galimybės tam.

Išties šis Al-Mucharram mėnuo turi privalumą. Pranašas (ﷺ) sakė:
‘’Geriausias pasninkas po Ramadano yra Al-Mucharram mėnesį.’’  Pasninkauti šį mėnesį yra pageidautina (rekomenduojama). Tai mėnuo, kurį  kompanionai pasirinko būti pirmuoju Hidžri kalendoriuje, Umar'o (رضي الله عنه) valdymo metais.


Al-Mucharram mėnesio pranašumas

Tarp pranašiausių jo vertybių yra jam būdinga Ašūros diena. Tai diena,  kurią Pranašas (ﷺ) išsirinko pasninko atlikimui. Panašiai, Mozė  (عليه السلام) pasninkavo tą dieną, dėl padėkos Viešpačiui už Faraono ir jo žmonių paskandinimą. Po Mozės (عليه السلام) mirties, žydai taip pat pasninkaudavo Ašūros dieną.

Kada Allah Pasiuntinys (ﷺ) atvyko į Mediną, jis aptiko žydus pasninkaujančius Ašūros dieną, todėl jis (ﷺ) paklausė jų: ‘’Kodėl jūs pasninkaujate?’’  Jie atsakė: ‘’Tai diena, per kurią Allah skyrė pergalę Mozei (عليه السلام) ir jo žmonėms, ir per kurią - Jis pažemino Faraoną ir jo žmones. Iš tiesų, Mozė (عليه السلام) pasninkavo šią dieną, todėl mes irgi pasninkaujam per ją.’’ Pranašas (ﷺ) jiems pasakė: ’’Mes turime daugiau teisių sekti Moze (tame) nei jūs.’’


Allah Pasiuntinys (ﷺ) pastoviai pasninkaudavo per šią dieną ir liepė savo kompanionams pasninkauti taip pat. Tačiau, jis (ﷺ) norėjo, kad mes išsiskirtumėm nuo žydų, todėl jis liepė mums pasninkauti dieną prieš Ašūrą (per 9-tąją Al-Mucharram mėnesio dieną), prieš pasninkaujant 10-tąją (t.y. Ašūros dieną). Kitame perdavime rašoma: ‘’Dieną po jos (t.y. Dieną po Ašūros), bet pasninkavimas 9-tąją, prieš pasninkaujant 10-tąją (Al-Mucharram mėnesio) dieną, yra labiau įsitvirtinęs.

Mes pasninkaujame Ašūros dieną (t.y. 10-tąją Al-Mucharram) su tikslu sekti Allah Pranašo Mozės (عليه السلام) pavyzdžiu, ir taip pat, tai diena per kurią Allah skyrė musulmonams pergalę. Ši pergalė lydės musulmonus iki pat Teismo dienos ir ji yra palaiminimas iš Allah, už kurį Jam dėkojama per garbinimo veiksmą pasninkaujant.

Pasninkauti Ašūros dieną yra Sunnah Mu-akkadah [i.e. Pranašo (ﷺ) praktikavimas, kuris buvo atliekamas pastoviai ir nuosekliai]. Taigi, musulmonas pasninkauja 9-tąją ir 10-tąją Al-Mucharram mėnesio dieną, nes tai besitęsianti sunna - visa šlovė Viešpačiui - ir pasninkas šią dieną yra akcentuojamas, siekiant atlygio iš Allah ir rodant padėką Jam.


Pranašų ir jų pasekėjų ypatybė yra dėkoti Viešpačiui už pergalės skirimą, atliekant garbinimo veiksmus Jam, kurie yra susiję su paklusnumu Jam ir Jo minėjimą (prisimenant Jį). Netinkama yra jiems išvedinėti naujoves šioje srityje, kadangi tai yra savybė tų žmonių, kurie gyveno Prieš-islaminio periodo laikais, neišmanymo ir tamsybių laikais. Musulmonui yra draudžiama peržengti ribas šiame reikale.

Kas liečia šiitus, tai jie padaro Ašūros dieną gedulo diena, raudodami ir gedėdami, kadangi tą dieną buvo nužudytas Husein (Pranašo anūkas). Iš tiesų, nelaimė neturėtų būti sutikta gedėjimu, nuodėmėmis ir blogais veiksmais, atvirkščiai - ji turėtų būti sutinkama su paklusnumu Viešpačiui ir su viltim už tai būti apdovanotam. Be abejonės, Husein (رضي الله عنه) nužudymas buvo didelė katastrofa, tačiau Allah mums liepė išlikti kantriems ir tikėtis Jo atlygio nelaimių metu. Kas yra teisėtai nustatyta per šią Ašūros dieną, tai yra jos pasninkavimas, ir kad religijoje nebūtų įvedinėjamos naujovės.


Panašiai, yra neišmanėlių ir sunitų tarpe, kurie laiko šią dieną laimės ir džiaugsmo diena, ir kai kurie iš jų ją vadina Naujųjų Metų diena, todėl jie elgiasi dosniai su savo vaikais, pirkdami jiems dovanas ir keldami puotas. Be abejo, tai yra inovacijos ir naujai išrasti dalykai religijoje, ir jos nėra leistinos. Toks sunitų neišmanėlių elgesys yra išmislas iš kitos pusės, palyginus su šiitų veiksmais. Šiitai gedi ir neišmanėlis sunitas džiaugiasi. Ar jie (neišmanėliai sunitai) džiaugiasi Huseino  mirtimi, kadangi neišmanėliškas veiksmas bus priimamas kaip džiaugsmo veiksmas, susijęs su Huseino (رضي الله عنه) mirtimi. Musulmonas privalo sekti sunna ir palikti inovacijas religijoje. Inovacijos religijoje nėra oponuojamos inovacijomis, kurios yra blogesnės už jas, iš tiesų, inovacijos yra oponuojamos jų atsisakymu ir Sunnos atnaujinimu.


 Šaltiniai:
Arabiškas: alfawzan.af.org.sa

Angliškas: salaficentre.com

No comments:

Post a Comment